14Maj

6 dagar tills jag fyller år
8 dagar till tandläkarbesöket
11 dagar till jobbstarten!



Igår for jag och storhandlade med Helena, vi gick på Rusta, Shape, Ö&B, Arkens Zoo och Willys, när vi sprungit runt tillräckligt for vi till Helena och lastade in hennes mat m.m. sen begav vi oss till Urs för att lasta in mat, laga mat och sedan se Grey´s Anatomy, men de gick rätt dåligt eftersom jag hade glömt nyckeln hemma och Ola va ute å körde hoj med sporthojsgänget så de va inte lätt att fåtag på han.. stackars kött som ska in i frysen/kylen efter ca 90 min så fick jag äntligen tag på Ola och vi får å hämtade nyckeln sedan tillbak till Urs å börja med maten, blev Bulgursallad med hemmablandad kallsås, mumma ;)

Sen när Helena farit hem så gick vi och la oss för att sova, men innan jag somnade låg jag å tänkte på alla dessa bloggar, och de som tjänar pengar å får hemskickade prover å andra saker som inte en vanlig svensson får, vad är det som gör alla dessa bloggar å intressanta och min ointressant? måste man bo i en större stad och tycka om färgen rosa? Ibland känns det som de, nog för att man har varit inne på bloggar som är aktiva och populära som inte bor i vår kära huvudstad, men inte verkar de som om de är så många.. ? vad ska man egentligen skriva för att bloggen ska bli uppmärksammad, och hur många gånger per dag ska man uppdatera om sitt otroligt händelserika liv när man är arbetslös, eller arbetssökande.. knappast om att man stickat till sin systerdotter, allt verkar kretsa kring smink, mode m.m. men tänk om man inte är den som kan allt om mode, som inte går på solarium och solar varje dag eller inte kan allt om smink, för man har tagit det som funnits hemma, lånat storasysters eller mammas gamla smink och fortfarande inte är den som lägger alla sina pengar på de för att det finns viktigare saker att lägga pengarna på? tex att göra om hemma i lägenheten så man trivs? jag vet inte om det bara är jag som tänker så eller om det är någon annan också? vet iaf att litenochbla.blogg.se tänker lite i samma banor..

Idag har man iaf suttit ute nästan hela dagen och solat, fått lite färg i alla fall, så de känns skönt, är även i slutet på min bok, INRE SÄKERHET en bra bok men rätt trög att läsa faktiskt, men jag ger den iaf ett försök, man kan ju inte sluta mitt i den och det känns som om den bara blir bättre å bättre!

Ska försöka plantera lite blommor så de trivs ännumer och att det blir ännu finare i lägenheten, men vet inte om jag kanske ska göra det någon annan dag.

Längtar i alla fall tills man börjar jobba, så man får in nå pengar, ska besöka Ikea, fara på logdanser med syster, Helena och hennes pappa, ska bli trevligt och hoppas denna sommar for mycket sol och en bra värme!

Nu blir det att diska lite, eller iaf skölja av tallrikarna ;)
puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0